×
banner
NewsLatter

חייגו : 072-3945422

    img
    Arbic Russian English
    cover cover

    שומעים אותך היטב

    לפרטים לחץ כאן


    על תהליך השמיעה וכיצד ניתן לשמור עליו


    חוש השמיעה שלנו מאפשר תקשורת עם העולם שמסביב; ללמוד, להבין, להרגיש, להתפתח, לפתח קשרים חברתיים וליהנות מכל הצלילים הנפלאים שיש לעולם שלנו להציע. לבני אדם יש נטייה לקחת כמובן מאליו את החושים הבסיסיים בהם ניחנו, ואמנם כדאי לתת את הדעת על התהליכים הנפלאים שמתרחשים במערכת השמיעה שלנו. אותו תהליך מורכב של קליטת צלילים, תרגומם למידע ועוד.

    • בתחילה, גלי הקול נקלטים על ידי האפרכסת אל תוך תעלת השמיעה. כתוצאה מכך נוצר רטט בעור התוף.
    • בעקבות תנודות עור התוף, שלוש עצמות השמע גורמות לנוזל השבלול להתחיל לנוע. כעת יתחילו השערות שעל תאי השערה להתכופף, מה שיביא לגירוי חשמלי בעצב השמע.
    • עצב השמע שולח את האותות החשמליים לאיזור השמע בקליפת המוח, וזה מפענח את המידע שהתקבל ומתרגם אותו לצלילים אותם אנו שומעים.

    כאמור, תהליך השמיעה לא נשאר מושלם ובמהלך חיינו איכות השמיעה שלנו הולכת ויורדת. ההידרדרות בשמיעה יכולה להתבטא בשתי צורות:

    • אוזן פנימית – כאן נפגע תהליך העברת המסר לפיענוח על ידי המוח. הגורמים העיקריים לסוג זה של ירידה בשמיעה נעים בין מומים גנטיים, מחלות, טראומה אקוסטית וגיל מתקדם. בדרך כלל סוג זה של ליקוי בשמיעה יהיה בלתי הפיך.
    • אוזן חיצונית – נקב בעור התוף, דלקות באוזן התיכונה, חבלה באוזן ועוד רבים אחרים, ההבדל בין פגיעה באוזן הפנימית והחיצונית, הוא שפגיעות באוזן החיצונית בדרך כלל ניתנות לטיפול רפואי.

    חשוב לציין, שאובדן שמיעה המתרחש בעקבות גיל מתקדם לרוב לא ניתן לפתרון. כן ניתן למזער את הנזק בעזרת הגברת המודעות למקורות הפוטנציאליים של רעשים מזיקים, ולהמנע מהם ככל האפשר. שימוש באטמי אוזניים או אוזניות אטומות בסביבת רעש גבוה יכולה גם היא לסייע בשמירה על השמיעה שלנו.

    אנשים מבוגרים רבים מדווחים על פגיעה באיכות החיים עקב ירידה באיכות השמיעה. הפגיעה נובעת בדרך כלל מחוסר יכולת לתקשר עם בני המשפחה, אי יכולת לשמוע את הסביבה וקושי רב בצפייה בטלוויזיה, בהצגות ועוד.

    אנו בחברת מהלב מציעים מגוון פתרונות ייחודיים המתאימים במיוחד למבוגרים ולאנשים החווים קושי בשמיעה. אנו מעניקים שירות ייעוץ והדגמה בבית הלקוח ללא עלות וללא התחייבות
    כמו כן ישנם הסדרים מיוחדים לרכישת אביזרי שמיעה לחברי קופות החולים בעלי ביטוח משלים.

     

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם


      הסדרים מיוחדים עם כל קופות החולים

      curve