×
banner
NewsLatter

חייגו : 072-3945422

    img
    Arbic Russian English
    cover cover

    שומעים אותך היטב

    לפרטים לחץ כאן


    קצת על לקויות שמיעה


    האוזן האנושית מורכבת ממגוון מערכות ומנגנונים, העדין והמורכב ביותר שבהן הוא מנגנון השמיעה. הוא כה עדין, עד שגם הפגיעה הקטנה והמזערית ביותר עלולה להביא ללקות כלשהי בשמיעה. אך מה היא המשמעות בביטוי 'לקות שמיעה'?

    ובכן, את הליקויים הללו ניתן לחלק על פי מיקומם באוזן:

    • לקות שמיעה קונדוקטיבית (Conductive) – לקות זו נוצרת כתוצאה מחסימה או הרס המבנה האנטומי של האוזן החיצונית, בעור התוף או באוזן התיכונה. החסימה גורמת להיחלשות פעולת הרטיטה של עור התוף יחד עם עצמות השמע. הגורמים השכיחים ביותר ליצירת לקות זו, הם הצטברות שעווה באוזן החיצונית, דלקת חריפה או כרונית באוזן התיכונה, או ליקוי במבנה האוזן. ברוב הליקויים מסוג קונדוקטיבי ניתן לטפל – חלקית או באופן מלא, בעזרת תרופות או ניתוחים בהתאם לגודל הנזק.
    • לקות שמיעה סנסו-נאורלית (Sensory Neural) – לקות זו נוצרת כתוצאה מפגיעה במבנה או תפקד תאי השיער באוזן הפנימית, או מפגיעה בהולכת גירוי עצבי מהאוזן הפנימית אל המוח. בד"כ לא ניתן לטפל בליקוי זה בעזרת תרופות או ניתוחים, והוא קיים לעתים מלידה או נרכש לאורך חיי האדם.
    • לקות שמיעה מעורבת

    חשוב לציין, שלא עבור כל רמה של לקות שמיעה, יש צורך במכשיר שמיעה. הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו הביאה לפיתוח מכשור מתקדם שתפקידו להקל על לקוי השמיעה, ולאפשר לו להבין באופן חד וברור יותר את הטלוויזיה, את השיחה המתנהלת סביבו בארוחת הערב, את המרצה, או את ההצגה המתרחשת על הבמה. זאת מכיוון שבסופו של דבר, ליקוי שמיעה לא בהכרח מעיד על חוסר שמיעה, אלא כשמו כן הוא – ליקוי. כך, מוצאים עצמם אנשים רבים מגבירים את הטלוויזיה יתר על המידה בתקווה שהדבר יסייע להם להבין את דבריו של שדרן החדשות, או מהנהנים בראשם לחיוב למרות שלא הבינו דבר ממה שבן שיחתם ניסה להגיד להם.

    כל מה שנדרש כדי לעשות קצת סדר, זה מכשור מותאם. כיום, ישנן חברות העוסקות בתכנון וייצור מכשירי עזר לשמיעה; החל מאוזניות מתקדמות המווסתות את צליל הטלוויזיה ומאפשרות בלחיצת כפתור למקד את ההאזנה לקולותיהם של בני המשפחה והחברים שסביבנו, ועד לפעמוני דלת שניתן לפזר ברחבי הבית וכך להבטיח שלא תוכלו לפספס את האורחים שהגיעו אליכם.

    אם גם אתם מזדהים עם המילים הללו, תוכלו ליצור עמנו קשר ואנו נגיע עד אליכם לפגישת התנסות בחינם אצלכם בבית!

     

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם


      הסדרים מיוחדים עם כל קופות החולים

      curve